"" Escapades i més...: RUTES A PEU: PRATS DE MOLLÓ - COL DE MIRACLE

RUTES A PEU: PRATS DE MOLLÓ - COL DE MIRACLE

Ruta al Coll del Miracle des de Prats de Molló

26/11/2022

Un altre cap de setmana que aprofitem per fer una sortida "de proximitat". En aquesta ocasió ens desplacem també a terres de la Catalunya Nord, en concret fem nit a Prats de Molló, on demà tenim prevista una ruta fins al Coll del Miracle.

rrr Trajecte Wikiloc - rrr Trajecte real realitzat

FITXA TÈCNICA
Data: 26/11/2022
Coordenades inici: 42°24'11.5"N 2°28'44.9"E
Quilòmetres: 11,8 km
Temps: 4 h 26 m (inclòs 41' parats)
Tipus: Circular
Altitud màxima: 1.480 m
Altitud mínima: 770 m
Ascens total: 710 m
Baixada total: 700 m
Nivell: Moderat

El pàrquing, on està permesa la pernocta de les autocaravanes, és a la zona baixa del poble, just a la riba del Tech.
A diferència del que pensàvem amb prou feines hi ha gent, hem dormit acompanyats només per una altra autocaravana i una furgoneta.

La vila mil·lenària de Prats-de-Molló (Alt Vallespir), situada a 735 metres d'altitud, al marge esquerre del Tech, està travessada pel torrent Guillème, que la divideix en dues entitats diferenciades. D'una banda, la Ciutat Baixa acull antigues cases burgeses, una església, una casa del segle XVII i botigues. Carrers costeruts i carrerons sinuosos vorejats de cases estretes donen a la Ciutat Alta, un cop dominada pel castell reial, un aspecte medieval.
El recinte medieval, remodelat al segle XVII segons projecte de Vauban, està esquitxat de diversos passadissos, torres de vigilància, portes, bretxes i altres elements defensius. Al cor del Fort Lagarde, que domina la ciutat, l'Atalaya respon als senyals silenciosos de la Torre Mir, d'origen medieval.
Un esdeveniment fonamental a la ciutat és la insòlita Festa de l'Ós al febrer, un tradicional carnaval que commemora una antiga llegenda ...
pratsdemollolapreste.com

A les 8:30 ens posem en moviment.

Seguim el trajecte de la ruta de Wikiloc: Coll del Miracle des de Prats de Molló

8:32 h (+2') | Creuem el Tech per un pas de vianants que substitueix l'antic Pont de Santa Llúcia, i accedim a l'interior del recinte fortificat per la Porte d'Espagne (s. XVII).
Per carrerons estrets seguim la conca de la riera Guillème fins trencar a l'esquerra, per pujar a la zona alta.

8:37 h (+7') | Abans de tornar a extramurs per la part alta del recinte, trobem un petit jardí dedicat a Pau Casals, nomenat ciutadà honorari de la ciutat el 1951.

8:40 h (+10') | Seguim el sender marcat en groc ddd direcció Le Miracle-Les Lloses.

8:53 h (+23') | Deixem enrere la carretera rural envoltada de prats, que hem seguit els darrers metres i ens desviem a l'esquerra pel caminet. Està perfectament indicat. El pal indicador marca Mas Les Garcies, a 875 m. d'alçada.

9:36 h (+1h 06') | En aquest punt ens desviem un centenar de metres del camí, seguint el senyal de “dolmen”; trobem la immensa pedra plana, on sense premeditació la Mica ens recorda la cançó del Rei Lleó...El Cercle de la Vida.

10:10 h (+1h 40') | Arribem al Coll del Miracle i fem una parada per esmorzar. Portem recorreguda una distància de 4,3 km. i l'indicador marca 1.275 metres d'altitud.

10:39 h (+2h 09') | Des del coll hem seguit una pista ample, ara ens desviem a l'esquerre seguint les indicacions cap al Puig de les Lloses (realment els dos camins porten finalment al mateix punt, però preferim fer la ruta del puig.

11:21 h (+2h 51') | Fem el cim, estem a 1.479 metres d'altitud, al Puig de les Lloses...amb una panoràmica espectacular.
A partir d'aquí tot és baixada!

12:00 h (+3h 30') | Portem 8,7 km de ruta, caminem ja entre els prats que marquen la proximitat del poble, quan trobem la senyalització cap al Fort Lagarde. Continuem baixant.

12:30 h (+4h 00') | Arribem a dalt del Fort Lagarde. En aquesta època està tancat a les visites, o això sembla. A partir d'aquí tenim dues opcions: agafar un corriol que desemboca a la zona posterior del cementiri o seguir per la pista més ampla marcada com a “Camí del Fort Lagarde”. Optem per aquesta segona.

12:43 h (+4h 13') | El camí ens porta directes a l'accés posterior a l'interior del recinte emmurallat: la Porte de la Fabrique.

12:51 h (+4h 21') | Sortim de la muralla, ara per la Porte de France, i creuem el nou Pont de Sainte-Lucie, des d'on ja albirem LaCargoleta.

12:56 h (+4h 26') | Arribem al punt de sortida.

Els detalls de la ruta segons Komoot:

Hem acabat la caminada, però el cap de setmana continua, baixem a dinar i acabar de passar el diumenge a Camprodon, que ens queda a uns 30 km de distància, a l'altra banda del pas fronterer del Coll d'Ares.

Pont Nou - Camprodon

Ens veiem a la propera sortida!