"" Escapades i més...: CENTELLES: "CAU DE BRUIXES" 2015 - rècord guiness!!

diumenge, 1 de febrer del 2015

CENTELLES: "CAU DE BRUIXES" 2015 - rècord guiness!!

Aquest any també ens hem apuntat al “Cau de Bruixes” de Centelles, organitzat per la EvaV ¡ és ja un clàssic !, però amb la motivació afegida de superar el rècord Guinness de concentració de bruixes i bruixots i aconseguir un nou rècord.

A per el nostre IV Cau...

Divendres, 30 de gener: Figueres – Centelles

Avui tenim una sortida tranquil·la, l'Alex (que també s'ha afegit al carro) ha fet festa a la tarda i quan surt en Manel de la feina marxen a buscar "LaCargoleta" i emplenar dipòsits, que encara estava pendent des del darrer viatge. La Sandra els acompanya.
Jo m'escapo abans de la feina (tot s'ha de dir que ja he recuperat el temps a l'hora de dinar) i ens trobem tots a Ca la iaia quan les petites surten d'anglès extra-escolar.
Són les 18:50 h, i el gps ens marca hora d’arribada les 20:00 h.
La Sandra és posa els auriculars i em deixa la xerrera de la Núria tota per mi, mentre el pilot i copilot van a la seva.

Quan arribem a l'explanada veiem que de moment hi ha menys autos que l'any passat, i podem triar un bon lloc a la part superior del carrer lateral de baixada, on encara podem estar ben anivellats.

Al moment d'arribar, i mentre en Manel passeja les gosses, veig un whats de l'Eva que ja està a casa i que quan estiguem li fem un toc per anar a sopar.
Passegem a les gosses i les deixem sopades.
En aquest moment també surten de la auto l'Amador i la Montse, pugem tots cap a trobar-nos amb l'Eva i en David, que com bons amfitrions ens guien fins al lloc on soparem: "Can Pequeño".
A mig sopar s'afegeixen en Xavi i en Jan, la Gemma i els petits vindran demà.

Uns quants plats d'embotit, pa amb tomata i alguna que altra ampolla de vi desprès... tornem cap a la auto.

Una mica de tele, i a dormir.

Dissabre, 31 de gener: Centelles

Cap a les 9:00 ens comencem a moure, no tenim cap pressa.
Desprès de recollir una mica baixo a veure al flequer i compro pa i pastes variades per l'esmorzar. La xocolata desfeta la portem de casa, en tetrabrick.

Des de la nostra posició tenim una bona vista de l'explanada i observem el degoteig d'arribada de les autocaravanes.

Estem aparcats dos autos per davant de l'Alex i l'Amparo, de micasaconruedas, i aprofito per anar a recollir un protector exterior per a la cabina que vaig encarregar per telèfon. En dos minuts ja el tenim posat. Quina comoditat! es posa en un moment i aïlla molt més que els protectors interiors que portàvem fins ara.

Amb la feina feta marxem cap el centre.
Fem una volta per les paradetes del mercat esotèric i passem a encarregar el dinar a la botiga de menjars preparats de cada any (en sortides de cap de setmana no es cuina...). Quan trobem a l'Amador i la Montse passejant i li expliquem que hem encarregat cargols per dinar, a ell se li obren els ulls...van tot darrera a encarregar una ració!
Tenim sort i trobem una taula que queda lliure a la terrassa del bar de la plaça, que bé s'està fent el vermut al solet...

Tornem a dinar doncs a primera hora de la tarda tenim concentració pel rècord guiness.
Fem un menú variat, cadascú s'ha triat el que volia: la Sandra raviolis de bolets (i això que a casa no vol veure els bolets ni en pintura, però se'ls ventila en un no res), la Núria un munt de mandonguilles amb xips, i els grans compartim unes fabetes, cargols i pollastre a l'ast.

Desprès del cafè ens comencem a guarnir per l'ocasió. La Mónica (la meva germana) i l'Alena, que venen de Girona desprès d'un partit de bàsquet al GEIEG, arriben just a temps.
Reparteixo les túniques i els barrets i sortim. En Manel i l'Alex rondinen per haver-se de disfressar...

Pugem cap el punt de concentració junt amb l'Amador i la Montse, que també surten ben disfressats.

Ens posem a la cua per accedir a la zona dels "bruixots", els organitzadors comproven que la gent compleixi els requisits demanats per obtenir el rècord: portar túnica negre llarga (no capa), barret negre i escombra.

Un cop a dins ens sembla que això de fer el rècord estarà molt complicat, es veu poca gent.

Ens retrobem amb l'Eva que ens porta fins a les primeres files, on fem pinya de bruixots autocaravaneros amb les famílies de Carlosk75 i en Xavi.
La cosa es comença a animar quan la gent veu el "dron" que ens ha de fer les fotos oficials!

I ja, escombres a munt, seguint el ritme imposat per la "bruixa mestra de cerimònies" esperem el veredicte...

Realment s'ha omplert tot el carrer, però...SII fem rècord!! ¡¡ S'han reunit 1.808 bruixes, bruixots i bruixetes !!

I ja està, rècord aconseguit, les bruixes es dispersen.

En Manel i jo tornem a la auto a donar el sopar a les gosses i passejar-les una estona, la resta es queden pel centre.

De tornada al centre ja trobem els llums apagats.

Ens trobem amb l'Alex, la Moni i les nenes en un bar a tocar la Plaça Major on estan recuperant-se una mica del fred. L'Alex i en Manel es berenen un entrepà de botifarra!

Comencem el recorregut pels carrers temàtics, i la Moni que no s'ho espera surt disparada cridant quan se li mou el primer "monstre" del c/ Sant Antoni!!
Anem cap a la placeta del c/ Hospital on esperem trobar la parada del cremat, però aquest any no hi és, ens conformem amb un got de caldo.

I ara cap a l'atracció estrella de la nit: el Call de les Puces, on hem de fer una estona de cua (sembla que estem a Disney, però sense fast-pass)

Ara que em recordo...hi havia dos que remugaven i no volien disfressar-se, i resulta que han anat tota la nit fent el bruixot!!

Com a traca final anem cap a la Plaça i mengem més entrepans de botifarra fent temps pel correfoc. La Núria vol anar a primera fila, però quan comencen a saltar les guspires recula cap a darrera amb la resta del grup.

No veiem el final, les nenes estan cansades i fa molta fred, així que tornem cap a la auto, on hem de fer operació "tetris" per anar a dormir.
Les tres petites dormen a la caputxina, hi caben bé, tant bé que als dos minuts de pujar-hi ja estan les tres dormides!
Així nosaltres podem estar una estona fent-la petar mentre fem una copeta, però estem cansats i no aguantem gaire.

Quan tothom està col·locat (l'Alex i la Moni dormen al llit del menjador, que amb les extensions tampoc tenen queixa) es tanquen les llums i...ZZZzzzzz

Diumenge, 1 de febrer: Centelles - Figueres

Doncs tan malament no es deu dormir a l'autocaravana, per que fins les 10:00 no es mou ningú!!! Crec que és el nostre rècord de dormilegues.

Ara toca operació recollida de llits, hem de desfer el "tetris".
Les petites es vesteixen les primeres i van a comprar el pa i pastes. Esmorzem tranquil·lament per torns.

Aprofitem el matí per anar a fer una volta pel mercat setmanal i fer temps per anar a dinar, hem quedat amb l'Eva que ens passarà a buscar cap a les dues per anar fins el Molí de la Llavina, on amb la resta de la colla tastarem els seus formatges casolans.

Quan tornem del mercat aprofito per fer la foto típica, encara que a aquesta hora ja han marxat varies autocaravanes.

I quan arribo a la auto crec que tornem a tenir plaga de ratolins, per què em trobo els Pixie & Dixie movent el bigoti. Les olives que hem comprat al mercat no arribaran a casa...

Recollim tot i quan arriba l'Eva ja estem a punt. Anem tots junts cap el Molí, on dinem en bona companyia.

Un menú senzill però tot molt bo, rematat amb pastís de formatge, mató i un gotet de ratafia.

Ens acomiadem de la gent i fem camí de tornada cap a casa.
Perdem a la Moni pel camí, bé ens pensem que ve per darrera nostre i la anem esperant i resulta que ens ha avançat sense que els "pilots" la vegin i arriba abans que nosaltres!

1. Moltes gràcies a totes aquestes bruixes vingudes d'arreu, que han fet possible que s'aconseguís el Guinness, a més de gaudir de la bona companyia !

2. El "cau" és ja un classic!!! I el Guinnes li ha donat molta emoció...L'any que ve a per el nostre cinquè!! ;)