"" Escapades i més...: FONT-ROMEU: "Un Nadal a la neu"

dilluns, 26 de desembre del 2016

FONT-ROMEU: "Un Nadal a la neu"

Aquest any, entre estudis i natació, no hem pogut aprofitar el fantàstic pont del desembre (més que pont, aqüeducte), però ha pagat la pena, doncs la Sandra que ha presentat el seu treball de recerca de 2 de BAT, sobre les vacunes, a mitjans de mes, ha estat recompensada pel seu esforç amb un ... 10!! 👌😲

Per això decidim passar el Nadal a la nostra casa sobre rodes, marxarem a esquiar.
Durant tota la setmana estic a l'aguait de la informació de les estacions d'esquí candidates. La primera opció és Formigueres, està bé i els forfets són els més "assequibles"...però per mala sort no han obert per manca de neu. Es preveu per el 24, amb només dues pistes, no interessa, optarem per el pla B: Font-Romeu.
La web de l'estació marca 25 pistes obertes de les 41 disponibles al domini Font-Romeu/Pirinées2000; ens conformarem amb això, la darrera opció seria Andorra, però també la descartem.

Divendres, 23 de desembre: Figueres - Font-Romeu (140 km)

Aquest any em quedaven encara uns dies de vacances i des del 21 que ja tinc festa, cosa que em serveix per tenir LaCargoleta preparada i a punt de marxa per quan en Manel torni de la feina; roba, esquis i menjar (que no falti) estan ja col·locats i ordenats.

En aquesta ocasió agafem l'autopista directament a l'accès de Figueres Nord, creuem una frontera deserta, quina diferencia per aquestes dates l'any passat amb uns controls que implicaven cues quilomètriques, i arribem fins a la sortida de Perpignan Sud, on ens desviem cap a la N-116 que ens portarà fins a Mont-Louis. Ja queda poc, 12 quilòmetres més i ja hi som.

El pàrquing de la zona de Les Airelles, on ja havíem estat anteriorment, està desert, només quan arribem al fons veiem una autocaravana, que tot s'ha de dir sembla que estigui tancada i sense ningú a dins (es molt antiga), i un camió vivenda com els que solen preparar els "pisters" per passar la temporada.

Ens col·loquem en el lloc que sembla més planer tot i així necessitem els calços, posem el protector tèrmic exterior i ens distribuïm les feines, les nenes ajuden a en Manel amb les gosses i jo em poso als fogons. Sopa i bacó amb una mica de formatge (pensava fer truites franceses amb bacó...però m'he deixat els ous a casa...)

Fa fresca a fora però tampoc un fred excessiu, a l'interior de la auto, entre la calefacció i l'escalforeta de la sopa en un no res ens plantem en uns agradables 24ºC.
Des d'aquesta posició amb l'antena pujada veiem tots els canals espanyols, així que mirem una estona la tele abans de fer un prematur "Cagatió". Som a 23 de desembre, una nit abans de la Nit de Nadal, però avancem un dels regals per a que les nenes el puguin estrenar demà...

No estan molt per la labor, diuen que estem trencant les tradicions, però...demà ja canviaran d'opinió i estaran la mar de contentes amb la seva nova GoPro!!!

Desprès de deixar reposar el Tió, a veure si demà caga més, anem a dormir. Deixo la calefacció al mínim i ens manté a una més que bona temperatura durant tota la nit.

Dissabte, 24 de desembre: Font-Romeu

Estàvem dormint la mar de bé fins que de sobte, no sé quina hora devia ser, ha començat a sonar un brunzit continuat. M'he desvetllat de cop, però al mirar per la finestra i descobrir el seu orígen: havien activat els canons de neu artificial, me tornat a dormir sense preocupar-me gaire més.

Cap a les vuit ens hem començat a moure, estant a peu de pistes tampoc fa falta matinar gaire més, grans avantatges de viatjar amb autocaravana!
Un bon esmorzar variat, amb una bona tassa de xocolata desfeta, ens carrega les piles per aguantar ja de tiron tot el matí.
Deixem sortir una estona les gosses i anem a peu a comprar els forfets, la guitxeta està molt a prop i quan els tinguem ja vindrem a buscar tot l'equip.
El moment dolent d'aquesta escapada és quan he de donar la tarja per pagar els forfets, em bufen en un vist i no vist 280€ (ufff que car és esquiar en família, però...que farem...pagar i callar!)

Amb els forfets col·locats a la butxaca adequada dels anoracs tornem a buscar els esquis, botes, cascs, pals... i ja disparats cap a les pistes.

I com no podem esperar, comencem a investigar el funcionament de la nova càmera...

Bé, els resultats, una vegada descarregades a l'ordinador són més que acceptables, perquè en la mini pantalla (i sense ulleres...jo no veia res!)

Les pistes estan bé, poca gent i la neu (suposem que un alt percentatge obtinguda amb els canons) en el seu punt. Fora pistes està tot pelat, i hi ha algunes de tancades.

Passat el mig dia baixem a dinar, ja que estem a França...seguim l'horari francès. Vaig encarregar alguns plats precuinats per a aquests dies a la nostra botiga preferida: La Cuina, i avui escalfem els macarrons bolonyesa.

Desprès de un cafè i una estona de repòs, poc desprès de les dues tornem a pistes. En Manel, mandrós, diu que no puja i que es queda a la autocaravana, així que per la tarda esquí "de noies".

Aprofitem quasi fins l'hora de tancar, enllacem les pistes de Font Romeu amb les de Pirenées2000, i una mica abans de les cinc tornem a la autocaravana. Avui és la Nit de Nadal i hem de preparar-nos per el sopar.

Sortim una estona amb les gosses i aprofitem per fer unes fotos de l'entorn, es respira tranquil·litat, i les gosses gaudeixen trepitjant la neu, no se com els hi agrada tant...

Bé, mans als fogons..., combinarem la tradicional escudella amb galets de Nadal gegants amb un assortiment de canapès variats de La Sirena, que tant sols s'han de deixar descongelar, i fan molt bona pinta!

Preparem la taula, guarnida per l'ocasió, i passem la nostra primera Nit de Nadal a la nostra LaCargoleta. Les nenes devoren la sopa i s'ha de dir que tots els canapès de La Sirena han donat molt bon resultat (qualsevol es posa a cuinar...)

I desprès d'una copeta de cava i els torrons... torna a cagar el Tió: aquesta vegada una planxa per el cabell!! Ohhh quina sorpresa (fa segles que la demanaven per que la que tenien no planxava res)

I desprès d'endreçar-ho tot i mirar una estona la tele (ens estem empassant totes les pelis clàssiques del Disney Chanel, de moment ja han caigut La Ventafocs i La Sirenita) tanquem llums i anem a dormir.

Durant la nit s'escolten els canons de neu, potser no els han posat en funcionament per que s'ha aixecat vent.

Diumenge, 25 de desembre: Font-Romeu

El 25 de desembre...fum, fum, fum...

És Nadal! Es fa estrany passar el dia de Nadal a la autocaravana, però al contrari del que pensàvem la estació es comença a animar des de primera hora del matí, i a més dels esquiadors un munt de families venen a passejar i jugar amb la neu.

Repetim xocolata calenta per esmorzar i desprès de la rutina de preparar l'equipació pugem disparats telecadira amunt.

Es nota que no han fet anar els canons, la neu està més dura que ahir, però no ens podem queixar, s' esquia bé.

A mig matí en Manel ens abandona, continua queixant-se de les botes (i del seu baix nivell de forma...) i baixa cap al pàrquing. Haurem de fer un pensament i canviar-les per unes de noves.

Les noies apurem fins el migdia i desprès també baixem a preparar el dinar, bé, escalfar el dinar: uns tradicionals canalons acompanyats d'una mica de vermut.

Desprès de dinar encara ens queda temps per a dues horetes d'esquí, que passem al sector La Calme, intentant fer algun salt en la zona dels snowborders, però es queda en intent..., i alguna caiguda!

Una vegada finalitzada la jornada d'esquí toca assecar i endreçar-ho tot en les seves corresponents fundes, i de recompensa un bon berenar.
I, ara que nosaltres ja hem gaudit de les pistes, toca sortir a fer una bona passejada amb les gosses, enfilem el camí marcat per a caminades amb raquetes (està totalment pelat de neu) i estem una bona estona jugant amb elles, cosa que agraeixen amb unes bones llepades.

Comença a caure el sol i aprofitem per fer unes quantes fotos de un espectacular cel de colors.

Acabem la tarda amb torn de dutxes i unes partides de cartes, i com no, a la tele, un altre clàssic Disney: 101 dàlmatas

Dilluns, 26 de desembre: Font-Romeu - Figueres (140 km)

Ens aixequem sense presa, avui ja no esquiem, es dia de tornar cap a casa.
Sortim a passejar una estona amb les gosses abans d'esmorzar, recollim tot i fem camí de tornada cap a Figueres.
Guardem el petit arbre de Nadal i el Tió, el Nadal que ve...potser esquiem als Alps...