"" Escapades i més...: RUTES A PEU: VOLTA A L'ESTACIÓ D'ESQUÍ DE FORMIGUERES

dissabte, 12 de setembre del 2020

RUTES A PEU: VOLTA A L'ESTACIÓ D'ESQUÍ DE FORMIGUERES

Ruta circular des del pàrquing P3 de Formigueres

En el marc de la nostra escapada de cap de setmana a La Cerdanya Francesa i el Capcir acabem, per improvitzacions a la ruta, pernoctant en el pàrquing de l'estació d'esquí de Formigueres (P3).
Mirem les possibilitats de caminades que ens ofereix Wikiloc des d'aquesta posició. Una que sembla xula és la que puja fins als Estanys de Camporells, però marca quasi 15 km, i avui volem una marxa més tranquil·leta.
Finalment optem per fer una volta a l'estació seguint el camí marcat per a raquetes, i anar improvisant sobre la marxa.

Els GPS ens grava el següent trac durant el trajecte:

FITXA TÈCNICA
Data: 12/09/2020
Coordenades inici: 42°37'25.7"N 2°04'16.6"E
Quilòmetres: 7,20 km
Temps: 2 h 39 m (inclòs 49' parats)
Tipus: Circular
Altitud màxima: 2.091 m
Altitud mínima: 1.684 m
Ascens total: 407 m
Baixada total: 407 m
Data: 12/09/2020
Nivell: Normal (per en Manel)/Forta (per a mi)

9:17 h | Carreguem la motxilla amb aigua i els entrepans, agafem les gosses i anem fins a l'extrem del pàrquing fins a trobar el camí que enllaça amb les pistes.

9:27 h | Passat el Chalet de la Calmazeille agafem el trencant a la dreta, estem pujant muntanya amunt pel traçat de la pista blava Le Faon. Aquest trajecte també està marcat per esquí de fons i raquetes de neu.

10:00 h | Arribem a l'esplanada que serveix de base per a la arrancada del telecadira Serra de Maury. Portem 2,06 km i estem a la cota 1.929 m. Continuem amunt per la pista de la dreta del telecadira.

10:07 h | En aquest punt el camí es bifurca, per la dreta es desdobla la pista vermella de Les Lacs i cap a l'esquerra, passant per sota del telecadira continuem per la blava Les Papillons.
Quina diferència de fer el trajecte de baixada i esquiant! Recordem que aquest és el punt on has d'agafar velocitat per desprès no queda aturat a la zona més planera de Le Faon, lloc on la majoria dels esquiadors acaben "remant".
Continuem pujant fins a trobar la cruïlla amb una pista de terra i el pàrquing de Camporells. Molta gent ha pujat fins aquí en cotxe per a fer el recorregut fins els llacs de Camporells...nosaltres amb LaCargoleta no podem!

10:30 h | I just al acabar l'explanada de l'aparcament trobem la plana d'arribada del telecadira de La Calmazeille, després de 1 h i 13' de pujada i 3,2 km. Hem arribat a la cota més alta de la ruta, estem fregant els 2100 m d'altitud.

Ara és el moment de reposar una estona i assaborir els entrepans de xoriço que portem a la motxilla. Les gosses també tenen el seu corresponent premi: dues barretes que engoleixen en un plis-plas.

10:50 h | Amb les piles recarregades iniciem el descens. Agafem la pista que baixa per la dreta de les cadires, la blava Serra de Maury, fins que enllacem amb la pista de raquetes que baixa fins a la base de l'estació.

11:15 h | La pista és de bon transitar, amb una pendent gens pronunciada (és clar que anem de baixada! potser en sentit contrari si que la notaríem...) Des d'aquest punt, tot just al passar per sota de la línia de cadires de les Perches Blanches tenim una bona vista de la zona baixa de l'estació, i podem albirar a la llunyania LaCargoleta.

11:30 h | En aquest punt el camí es desdobla, seguint cap a la dreta les indicacions marquen la opció de pujada a Camporells pel trajecte de La Basseta. Nosaltres girem totalment cap a l'esquerra en direcció al pàrquing de l'estació.

11:45 h | El camí desemboca just al bell mig de les pistes de principiants que ocupen la zona d'arranque del telecadira de La Calmazeille, ja quasi hi som.

11:56 h | Dues hores i 7,20 km desprès tornem al punt d'inici. Ha estat una bona volta a l'estació, i ara ja sabem quina serà la nostra propera excursió quan tornem a Formigueres, la pujada als Estanys de Camporells per La Basseta i baixada per la Serra de Maury.

Aquesta ruta a peu l'hem realitzat dins de la nostra escapada: CERDANYA FRANCESA - CAPCIR