"" Escapades i més...: RUTES A PEU: PLA DE BARRES - LA BORDE

dissabte, 14 de setembre del 2019

RUTES A PEU: PLA DE BARRES - LA BORDE

Ruta circular des de Pla de Barres vorejant La Têt

Agafem com a punt de partida la següent ruta de Wikiloc:

Powered by Wikiloc

Portàvem el track de la ruta carregat al GPS des de fa anys, d'una de les nostres anteriors estades al Càmping Pla de Barres, i ja de començament ens adonem que fa poc que han tornat a senyalitzar les rutes i posat rètols indicadors nous, així que seguim les indicacions cap a La Borde, (marques de color groc), i la nostra ruta acaba sent aquesta:

Trajecte Wikiloc       Trajecte real realitzat

FITXA TÈCNICA

Coordenades inici42º31’10.5”N, 2º05’42.9”E
Quilòmetres: 7,10 km
⌚Temps: 2 h 06 m (inclòs 16' parats)
Tipus: Circular
Altitud màxima: 1.717 m
Altitud mínima: 1.649 m
Desnivell: 68 m
Data: 14/09/2019
Nivell: Molt fàcil

11:31 h El nostre punt de partida és la parcel·la del càmping on ens hem instal·lat aquest matí, i desprès d'un bon esmorzar iniciem aquesta ruta.

11:33 h | Creuem la petita passera de fusta sobre la Têt i trobem la cruïlla amb els rètols indicadors.

11:36 h | Trobem el primer pas peatonal per on accedir a la zona de pastura lliure, a partir d'aquí podem trobar en qualsevol moment vaques i cavalls, al lluny s'escolten esquelles...

El camí transita tota l'estona, de moment, paral·lel al riu. En algunes zones les passeres ens ajuden a creuar petits bassals.
Fem varies parades per esperar a les peludes que s'ho estan passant genial i no volen sortir de l'aigua, suposem que força freda. El riu Têt neix a prop d'aquí, a una de les vessants del Pic del Carlit, i forma l'embassament artificial del conegut com a Llac de les Bouillouses.

11:49 h | El so de les esquelles és cada vegada més proper, i de cop trobem el ramat prenent el sol en un clar d'herba. A partir d'aquí ens endinsem en una zona de bosc.

12:03 h | Durant el trajecte hem vist diversos formiguers de bosc, amb molta activitat, les formigues deuen estar acabant de recopilar les provisions per l'hivern, que aquí arribarà d'aquí a poc temps.
El cel comença a tapar-se per moments, i arribem a un immens prat, una gran catifa circular verda rodejada per un tupid bosc d'abets.

12:15 h | Travessem el prat amb la recança de no haber agafat els impermeables, el cel cada vegada està més negre i s' ensuma pluja.

Des d'aquesta posició podem apreciar les primeres neus que enfarinen el massís del Carlit, haurem de tornar un altra dia a fer la ruta dels 9/12 llacs abans de que la neu els cobreixi totalment.

12:26 h | Al final del prat, quan ja portem quasi una hora de trajecte arribem a la meitat aproximat del recorregut, i un indicador ens marca la direcció cap a La Borde, creuem La Têt i la deixem definitivament enrere, les gosses han acabat de moment els seus banys.

12:30 h | ... I comença a ploure, però per sort arribem a la parada de la navette de La Borde en el moment precís, i ens serveix d' aixoplug durant uns minuts.

12:35 h | Quan ja havíem decidit continuar i mullar-nos una mica, de sobte para de ploure. Durant uns 200 metres seguim la carretera D-60 en sentit ascendent, al menys no circulen vehicles, teòricament només puja/baixa la navette, però quan la veiem porta dos cotxes baixant just darrera seu. (Posteriorment llegeixo a la web que els cotxes poden pujar fins a les 7:00 h del matí, però un cop a dalt quan acaben les excursions poden baixar sempre que sigui darrera una navette...ho sabrem per a la propera)

12:37 h | Deixem la carretera i ens tornem a endinsar al bosc, entrem una altra vegada en zona de pastura lliure.

I ara ve el pitjor tram (per mi), la pujadeta...

Com és habitual, hem quedo enrere, però aprofito per anar fent fotos al meu ritme!
I a sobre, el cel s'aclara per moments...quina calor!!

12:47 h | Com tot a la vida, tot el que puja...ha de baixar, i benvinguda sigui la costa avall.

13:10 h | Trobem el darrer trencant, amunt a l'esquerre el camí segueix fins al poble de La Llagone, i avall a la dreta anem cap al pàrquing de Pla de Barres.

13:37 h | Tornem a travessar la D-60 i enlloc d'anar cap al pàrquing seguim el camí que ens du directament cap a la part posterior de la nostra parcel·la, sense travessar el càmping, i arribem al punt de sortida.

Aquesta ruta a peu l'hem realitzat dins de la nostra escapada: CÀMPING PLA DE BARRES.