"" Escapades i més...: ESQUIANT A LA MOLINA

dimarts, 2 d’abril del 2013

ESQUIANT A LA MOLINA

Aquestes mini-vacances de Setmana Santa canviem el rumb. Portem dos anys anant a la Provença i les nenes es queixen de que fa temps que no pugem a esquiar, així que anirem a "la neu".

La primera intenció era pujar a Font Romeu, doncs el pàrquing està bé i ens agrada l'estació, però ho descartem per que a la tarda, desprès d'esquiar quedes limitat si no mous l'autocaravana i baixes al poble, doncs a dalt no queda res obert, i també s'ha de llogar el material al poble, a pistes no en lloguen (al menys així era fa dos anys quan varem estar per Nadal).

Desprès de llegir varis fils al foro ACpasion ens decantem per anar a La Molina.

Dijous, 28 de març: FIGUERES – LA MOLINA ( 121 km)

Com cada any m'agafo festa el dijous per preparar les coses, així podem marxar més aviat. La rutina pre-sortides: portar la roba a la AC, comprar menjar, revisar que m'he deixat,... (sempre em deixo alguna cosa). Sort que els esquís i les botes ja les varem portar diumenge!

Compro menjar preparat per tres àpats.

A les 18:00 h., tant punt arriba en Manel sortim. Acabem d'omplir el dipòsit d'aigua a casa la yaya quan ens passem a acomiadar. Encara s'està pensant si pujaran diumenge a dinar al  càmping del tiet a Queixans.

De camí les nenes estrenen el Trivial que els hi ha comprat en Manel, el que teníem era tant antic que les preguntes els hi sonaven a xino.

Pugem xino-xano encara que el tram de la collada es fa pesat com sempre, i a sobre plou!

Cap a les 20:30 h. arribem a La Molina, passem de llarg el pàrquing de "Pista Llarga" (hi ha dues AC) i anem cap el de "Telecabina". Ja veiem varies autos a la part de dalt del pàrquing. Ens situem en un extrem per poder treure les gosses sense molestar a ningú.

Mentre començo a fer el sopar, truites franceses i pa amb tomata, en Manel treu les gosses. La Beti no es troba bé, ens espanta quan es comença a rascar el morro amb les dues potes. Ens adonem que té el coll ben botit i dur! Intentem mirar-li la gola amb la llanterna però no es veu res estrany. Segur que fent de les seves li ha picat un bitxo o se l'ha empassat...Li donem un ibuprofé a veure si li fa una mica d'efecte. Al menys es menja la meitat del sopar, encara que li costa empassar. Si demà no està millor haurem de buscar algun veterinari per la zona.

Les posem al "niu" desprès de llençar al contenidor el matalasset d'escuma que els hi havíem posat. Que burres són!! Només els hi ha durat el trajecte de pujada, l'han rascat tot. Ara dormiran sobre les llosetes de goma que porten a la gàbia.

Sopem i mirem una mica la tele, un capítol de "Veterinaris" i el "Polònia", on fan un recull de les cançons de la temporada (a la Núria li encanta el Mas Style!)

I cap a dormir que demà hem d'esquiar...

Divendres, 29 de març: LA MOLINA

Ens despertem aviat, són quarts de vuit, però fem una estona el "remolon". Sembla que fa vent, no se com estaran les pistes.

A quarts de nou ja puc mirar l'estat de les pistes al mòbil, 46 obertes de 53. Crec que en tindrem prou!

Esmorzem, ens equipem i anem primer a llogar els esquís per les nenes. La Sandra ja paga com adult, clar amb el seu 38 de peu!! (2 equips x 2 dies = 61 €). Posats a pagar passem per la taquilla dels forfaits (pack familiar 2 dies = 248 €, inclòs assegurança, el darrer dia hem de tornar els carnets i ens abonen la fiança de 4 €)

Encara no són les 10:00 h., pugem unes escales fins a la base del telecadira "Trampolí" i ens calcem els esquís, bé es calcen els esquís, jo ho intento però...merda...estreno les botes i no he regulat les fixacions!! Són un pel més grans que les velles i no entren!!  Uff, em venen uns fogots, ara que?? En Manel em diu que baixi a la botiga de lloguer (la que queda més a prop no és on els hem llogat nosaltres) i que pregunti si m'ho poden arreglar. I baixo, i ara és hora punta i al menys hi cinquanta persones fent cua...faig la intentona d'entrar per la sortida i preguntar-ho (millor dit suplicar-ho) directament al noi que està regulant les botes als llogaters. Amb cara de circumstàncies hem diu que cap problema, però que he de fer la cua. Merda, li demano un tornavís i ho intento jo mateixa, però no puc.

Surto disparada cap a dalt una altra vegada i ho intentem amb en Manel, però tocant el cargol posterior no es mouen. Tornem a baixar (les nenes ens esperen a dalt) i tornem a preguntar al noi de la botiga, que ens explica que no és el cargol, que hem d'aixecar una pestanya metàl·lica i després fer córrer la fixació. Sortim a fora per no molestar i per fi les podem regular. Respiro. (Després veurem que a l'entrada dels telecadires hi ha un poste amb diferents tornavisos perquè la gent els pugui fer servir per regular les fixacions, ara ja ho sabrem)

Ara si, les 10:15 h i agafem el telecadira.

Primer ens quedarem una estona fent les pistes verdes de la zona Trampolí, a veure com va la Núria, i després pujarem més a munt. La Sandra, després dels tres dies de curset amb l'Institut, ja s'atreveix amb tot.

Dit i fet, passem el matí lliscant. La Núria va molt bé, encara que en algun tram amb més pendent es queixa, però baixa fent "esses amb cunya" per tota la pista, i al final s'atreveix amb un petit "schuss" als trams més planers.
Hem pujat fins el Torrent Negre on ens quedem fins l'hora de dinar. Com no hem preparat entrepans, cap a quarts de dues decidim baixar a menjar alguna cosa ràpida. Agafem la pista "blava" Volta Muntanya Sagrada, que ens porta directament cap el pàrquing.

Quin descans treure'ns les botes!

Escalfo canalons i dinem en un plis-plas.

Cafetó i tornem-hi. Quan arribem al telecadira la Núria ha perdut un guant, i això que li he repetit varies vegades que anés amb compte i els portes lligats! Doncs aquesta tarda amb un sol guant, sort que fa caloreta.

A les 15:00 h. tornem a estar a dalt.

Deixem triar a la Núria i vol fer una pista "vermella", baixem per la Carena i ho fa molt bé.
Passades les 16:00 h. estem tots cansats i donem per acabat el dia.

Tornem a la auto i fem torn de dutxes.

Veiem tornar al matrimoni de l'autocaravana del cantó amb una bossa i pa i ens comenten que al sortir del pàrquing hi ha un súper. Agafem les gosses i anem a fer un passeig.

Per cert, la Beti està millor, se li ha desinflat força el coll. Les nenes riuen, diuen que sembla un pelicà.
Primer ens arribem fins la Pista Llarga i comprem un parells de guants nous per la Núria i un stick pels llavis (estem tots una mica cremats) a la botiga Intersport. Després passem pel súper Gemma i comprem pa i un parells de coses que ens falten per la auto. Les nenes pesquen Oreos.

Tornem tranquil·lament cap a la auto.

Per sopar: una mica de pop per picotejar, i sopa amb Frankfurts.
La Núria a les 21:30 h. diu que té són i puja cap el llit, els altres aguantem fins les 22:00 h. i tanquem llums.
Estem fets caldo!.

Dissabte, 30 de març: LA MOLINA - PUIGCERDÀ ( 45 km)

Són les 8:00 h., ens aixequem.
Avui canviarem la rutina, començarem a esquiar aviat, farem entrepans per mig matí i allargarem a les pistes per dinar més tard.
Dit i fet, a les 9:15 h. estem agafant el primer telecadira.
Pugem directament fins la zona de Torrent Negre i aprofitem la neu del matí abans que es posi pasteta.

Cap a les dotze fem un descans al refugi de Costa Rasa, on mengem els entrepans amb begudes i patates que comprem al bar.

Tornem a pistes, encara que la neu està ja força malament.
Està molt emboirat, sobre tot a les zones més altes, i cap e les 15:00 h. en Manel diu que ja té prou, que baixa cap a la auto. Les nenes volen més i ens quedem una estona fent les pistes de la zona més baixa.
A les 16:00 h. la Sandra i jo també ens retirem i ens hem de quedar esperant a la Núria que faci unes quantes baixades més ella sola a la pista Baby que està a tocar el pàrquing. No es cansa mai!

En Manel ens porta els "descansos" i anem a tornar el material llogat de les nenes. Passo per l'oficina d'Atenció al Client i em tornen els 4 € de fiança al tornar els forfaits.

I ara si, a dinar.
Rodó de vedella rostit amb puré de patates.
Ens dutxem tots, i deixem el dipòsit al mínim, hem d'omplir i buidar el químic. Ens arribarem a Saillagouse abans d'anar a Puigcerdà.

Quan tenim tot recollit, hem deixat eixugar els esquís per que no regalimin al garatge, és un luxe tenir un garatge tan gran! i no haver de patir per guardar les coses.

Anem cap a Saillagouse i entrem al pàrquing on es troba el punt de servei "flot bleu" (GPS: +42º27'27", +2º2'15"). Trobem un home buidant grises i ens diu que no sap si funciona l'aigua neta. Uns nois estan mirant el borne i els hi comento que s'ha d'anar a buscar un "jeton" a la Oficina de Turisme, hem diuen que està tancada. Doncs posa a Campingcar-infos que també en venen al restaurant Cristina, el problema és que no sé on està... Vaig cap a la O.T per veure si tenen alguna indicació a les vidrieres, però no. Com a darrera opció pregunto a una dona que sembla del poble si sap on està aquest restaurant i posa cara de poker, no el coneix, li explico que és pel "campigcar" i llavors hem diu que si, que és el restaurant que fa cantonada al cantó del pàrquing ¡¡ han canviat de nom !!

Quan torno trobo una altra AC que diu que els hi han dit que no funciona, a veure si he comprat el "jeton" per res. Li dic a en Manel que es prepari amb la manguera que de totes maneres ho provem, tot el que pot passar és que perdem els 4 € del "jeton". La noia es queda mirant, esperançada de que funcioni, també deuen estar "secs".

Tenim sort, fem el canvi d'aigües i buido el químic. Aquest tipus de punt de servei, els "flot bleu", no m'agraden gens, sobre tot si qui els fa servir abans que tu no s'hi mira gaire i ho deixa tot esquitxat...

Ala, ja podem anar de passeig a Puigcerdà, tornem enrere i entrem una altra vegada a Espanya. Buscarem lloc en algun carrer per darrera el llac, doncs el pàrquing recomanat  segur que està molt ple i no ens anirà be per treure les gosses.

Desprès d'un parell de voltes, els carrers estan plens de cotxes, arribem al pàrquing que varem estar fa un parell d'anys, molt tranquil i davant d'una gran zona verda i parcel·les. Està marcat com Pàrquing Bus, però a aquesta hora ja no crec que arribi cap excursió, es més, dubtem de que els autobusos encara pugin fins aquí amb els pàrquings nous que han habilitat. De tota manera ens posem en una punta per si a cas. (GPS: +42º26'25", +1º55'36").

Fa fresca, ens abriguem i desprès de donar el sopar i el corresponent passeig a la Beti i la Nana, anem cap el centre. En un moment estem bordejant el llac. Les nenes s'encanten davant de l'Hotel Villa Paulita (*****), que ocupa una fantàstica mansió de finals del s.XIX, però tampoc és per tant, elles ja tenen el seu propi Hotel Cargoleta!! Rondinen, diuen que volen anar a un Spa!

Continuem cap a la Plaça, està ple de gent, molta i molta gent.

Mirem una estona aparadors i encara que fa fred agafem una taula a l'exterior d'una cafeteria de la Plaça, això si, a tocar l'estufa.

No fan crêpes, llàstima! Però si gofres, i es clar, les golafres...no es poden estar de demanar-les.

En Manel i jo fem una cerveseta.
I tornem cap a la auto, a fer el sopar. (Sé de dos que es deixaran coses al plat)
Com ja no tenim gaire gana faig uns pits de pollastre a la planxa amb formatge de "raclette" fos.
Ens truca la yaya que al final si que pugen i demà ens trobarem per anar a dinar a Queixans.
I acabem de mirar Skyfall (James Bond...), que ahir varem arribar només a la meitat.

Diumenge, 3 de març: PUIGCERDÀ - QUEIXANS - CAMPRODON ( 93 km)

Cap a les 8:00 h. ens aixequem, però en pocs segons són les 9:00 h. ¡¡ Avui es canvia l'hora !!
Esmorzem, recullo els plats i ens preparem per tornar al centre a fer un volt. Ens va dir la yaya que arribarien sobre les 11:30 h., així que aprofitarem el solet que fa.

Per la nit han arribat dues "californies" que han dormit darrera nostra, i les gosses fan unes curses amb els seus inquilins "peluts", un llebrer molt poruc, un "bodeguero" i un pastor alemany.

No ha vingut cap autobús, així que no movem la auto de lloc.

Una vegada al centre trobem el mercat i aprofitem per passejar una estona. Entre les parades de roba no hi ha cap problema, però quan enfilem la zona del menjar la Beti aixeca el nas i ensuma sense saber d'on li vénen aquests aromes a cansalada i fuet!! L'agafo curt i fort no sigui que tinguem algun ensurt.

Aprofitem per comprar uns formatges i en Manel agafa un assortiment d'olives, entre elles unes ben grosses (i molt picants), per posar-les demà de vermut al dinar de les "mones". A veure qui pica...

Són les 10:30 h. truco a la yaya per quedar i tant tranquil·la em diu que van molt bé de temps i que ara a les 8:30 h. sortiran de Figueres. Han endarrerit l'hora enlloc d'avançar-la !! Haurem d'esperar.

I ho fem en una terrassa, aquesta vegada sense crêpes ni gofres (encara que elles ho han intentat)

Quan és hora tornem al pàrquing i abans de deixar Puigcerdà passem pel Carrefour de la sortida a comprar unes cosetes.

Abans de la una arribem al Càmping Queixans on ja ens esperen l'Alex i la yaya, acaben d'arribar.

Volem aparcar fora però el tiet ens diu que passem, que hi ha varies parcel·les no ocupades i que ens posem on vulguem. No sap que entrem de "il·legals" a les gosses al garatge, desprès haurem de confessar! (el càmping no admet animals).

La Núria (la meva cosina gran) està d'ajudanta a la cuina (l'han ensarronat! Quines vacances...)

Xerrem una estona i dinem. L'Anna (la meva cosina petita) ens posa per degustar la seva nova recepta de "favetes".

Desprès de plats i estona arriba l'hora d'una copeta de cava per rematar la trobada.

Passades les 18:00 h. ens acomiadem de la família i marxem, uns cap a Figueres i nosaltres cap a Camprodon, on farem nit.

Anem directes cap al pàrquing Mas Ventòs (GPS: +42º18'44", +2º21'46"), on ja varem estar l'any passat. Està força ple de cotxes, i dues autos estan aparcades al través en les places en bateria, ocupant bastant més espai del necessari. Nosaltres, encara que el morro surt una mica en la zona de pas, ens posem en bateria, tal com hem llegit en varis posts i consells del foro ACpasion.

Són més de les vuit però sortim a fer un passeig pel centre, i menjar la darrera crêpe de nutella !!
La Núria encara pesca unes secallones (fuet molt primet i llarg)

Fem un sopar ràpid de pa amb tomata i embotit i mirem una peli.

Dilluns, 1 d'abril: CAMPRODON - FIGUERES ( 73 km)

Ens aixequem i esmorzem ràpid, hem d'arribar amb temps a Figueres per fer la "neteja" abans d'anar a dinar a casa la yaya.

Avui de postres tenim: MONES!!